Sunday, January 6, 2013

Siapa jawab siapa?


Hmm.. nak tanya pernah tak korang stuck within telling the truth or just shut the hell up..
Sebenarnya orang dalam dilemma nih..
Camnie, theres a friend of mine, which particularly I would not say her/his name sebab taknak terkantoi nih, yang orang sendiri pun tak berapa faham nih..
Kata buddy so mesti lah kita expect buddy kita memahami kita right? Akan cuba sedaya upaya untuk digest apa yang kita sampaikan and not be so annoying kn? Hahaha..
Mesti pening dah nih..

*******
Acanie lah, to make things simple.. Orang ada kawan nih that claims to be my best friend tapi the point is dia tak pernah faham orang.. so, acana tuh?

Faham tak? Dia selalu nak orang faham dia, dengar apa yang dia nak cakap, patuh apa yang dia inginkan and complain suka hati dia rasa dia perlu without considering orang punya feeling.. Dia mintak pendapat but tak pernah dengar and dia suka komplen macam rekod buruk over and over again.. bosan lahh awak.. sorry to say laa.

Dear kawan,

Saya nak tanya awak, pernah awak dengar saya complain pasal bnda lain selain study? 
Tak kan? 
It shows  that I  no longer trust you or have the will to tell you my problems.
Sorry!

Dear kawan,
You’re stuffing me with your stupid problems that you’re the one who creates and when I give suggestion you bashed it out. Might as well, don’t ffingly ask me to suggest anything.
Its stupid and I hate it. I ffingly hate this.. you make my life miserably. 
You keep on complaining about stupid things whilst I have a lot of problems that I manage on my own without telling you, can’t you accept that? You’re all grown up, so settle your own problems! 

DON’T TELL ME STUPID SH*TS THAT is sooo fflingly stupid and tak masuk akal kat saya.. Saya bukan pakar kaunselor, HELLO!

Dear kawan,
Awak buat saya rasa saya bodo.. Wanna know why? Bodo sbb layan awak.Rekod rosak awak. 
Eh, sedar tak masalah awak nih tentang pompaan/laki je kan? Ade fasal benda lain? Takde.. 
sedangkan saya nih macam nak rak ada macam2 masalah senyap jee kat tepi cam takde mende.. eh, come on laa.. grow up.. settle lah masalah awak sendiri.. dah besar kot, layak jadi suami/bini orang dah.
Kalau awk tak suka, dia then say NO! bukan pujuk dia bagai. 
Eh, hello.. Tolonglahh, Don’t make me feel like I’m talking to a fool.
 Geram sangat awak saya ulang benda yang sama, geram sangat saya dengar cita yang sama.
 Come On! Grow up! Awak bukan budak tadika dah. N I’m tired. NOKTAH!

Awak nak tau another reason saya tak interested in couple-ing nih.. Sebab awak! Saya taknak bila saya couple saya jadi macam awak. Semua benda nak cita. Sooo takde privasi. ==’’

A lot have happen to me start daripada matrik tapi satu pun awak taktau.. Satu pun saya tak cita kat awak. Bukan saya taknak tapi tak terasa. Maybe sebab saya rasa kalo cita kat awak pun buang masa je kot. Awak bukannya faham saya. Pura2 faham is not enough. Tapi sangat annoying. NOKTAH!

The reason why saya bertahan selama ni sebab saya selalu rasa maybe saya yang bermasalah nih. 
Saya yang taknak cita, saya yang taknak open. But the point is, why is it only with you? Haihh.. Saya penat lah jadi pakar kaunselor awak n nak kena entertain awak. I need my personel space, please respect it. Saya takkan cita kat awak anything b’coz sangatlah useless coz you’re not listening but pretending. Then berbalik ke topic asal yang kita borak which is YOU and YOUR PROBLEMS. Bosan and penat!

Saya tak pernah mengadu sebab saya rasa saya melawan takdir Illahi, banyak redha je tapi kekadang saya fikir jugak kenapa saya ada kawan macam awk? Kenapa majoriti kawan saya macam awak? Kenapa saya diuji macam ni? Saya tertanya and saya tak dapat jwapan tuh sampai sekarang. Tapi tak pelah, this is my test, my journey..

Dulu siap kena serang bagai, Ada awk backup saya?.. Takpe saya sabar.
Awak buat salah, awak diam, saya kena hentam.. Takpe saya sabar.
Awak buat cita, orang tuduh saya jahat.. Takpe, saya sabar..
Saya kena pandang rendah sebab awk, takpe saya sabar..
Saya move on ALONE tanpa bantuan awak ok? SILA SEDAR betapa banyak saya SABAR SEBAB AWAK!
Allah Maha Adil kan?
Awak tengok siapa yang cari siapa sekarang.. Saya cari awak?
Awak tengok bila awak buat salah sekarang, siapa awk nak tolak burden tuh? Sendiri tanggung kan?
Awak buat cita, sakit tak kena marah balik? Sakitkan?
Macam tuh la saya rasa selama nie, tapi sebab kawan saya diam.. saya tahan sakit, telan diam2..
Lagi sakit kalau bukan salah kita, kita kena tanggung..

And finally,
Dulu orang pandang rendah saya bodo, tak berharta, tak berilmu, selekeh..
Saya tanya awak sekarang, 
Siapa dapat biasiswa, awak ke saya? Sapa pernah dekan? Awak ke saya? Sape blajar course professional? Saya ke awak?
 Sapa paling selekeh? Yang nie saya mengaku memang saya.. Haha..

Biarlah orang pandang saya rendah, tak reti, tak pandai melaram, janji saya pandai bawak diri.
Saya berpegang pada statement nih, Perhiasanku hanya buat suamiku. NOKTAH!
Sentaplah sendiri ye.. 
Sekian.. ;p

#kesimpulannya, DON'T F'INGLY JUDGE A BOOK BY IT'S COVER! 

No comments:

Post a Comment