Sunday, January 6, 2013

Angau dan Ngigau

3rd entry for today is about cerpen pendek. 
Dah lama tak buat, nak test ada skill lagi ke tak.. Hehe.. Enjoy~

*****
"Esok sekolah mula dahh, malasnyaaa nak pergi!! Malas.. Malassss.."ngomel Alieya yang sedang berbaring atas katil. Barangkali jam menunjukkan pukul 10 malam dah. Dari tadi sibuk golek sana golek sini.. Perut pun dah bunyi.. Lapoooo dah nih.. 'Ishh, tekanan betul!'
Tengah frust seorang diri dalam keheningan malam tiba-tiba, 
handphone berbunyi tandanya mesej masuk.. Kelam kabut Alieya bangun tengok handphone.

"Ishh.. Kejadanya mesej aku memalam buta nih???" Alieya membebel seorang diri.

"Salam nek, dah tido belum? Tido2 esok skolah lah! Selamat malam.. <3 taufik"

terus merah padam muka! 

"Ahhh.. abang taufik!! Mula dah tersengih seorang diri, tersenyum kambing tak henti- henti aku nihh.. Adehh, perit sungguh perasaan bercinta ni.. Semua benda kecik pun boleh buat aku angau camnie," ngomel Alieya.

Masih dengan senyuman terukir di bibir, errr.. berfikir sejenak.. Nak balas apa nih?

"Hmm.. Nak tdo ar, tp xngantok ag.. acane? atuk nk tdo dah ea? Nanyte atuk.. imu.. ;>"

Ehh.. Malulahh hantaq camnie, cancel2..

"Salam atuk.. ;) org nk tdo dah nie.. nk tdo dah ea? Tdo jom, nanyte at0'"

Hmm.. Okay dah kott.. Eishh.. Malu aku.. imu bagai.. tapi memang rindu pun.. serious.. 
In the end, tepat jam 3.00 pagi baru Alieya tertido akibat angau tahap ultraman..


******

"Mengantoknyeeeee...." sambil pisat-pisat mata Alieya menuju ke sekolah. Jauh perjalanan luas permandangan lagi-lagi lah kalau kena jalan kaki pergi sekolah. 1km kott.. Kurus... kuruss...

"hai awk!" kedengaran suara yang sangat dikenali dan dirindui dekat sekali..
'aku mimpi ke apa nih?' Alieya terkebil-kebil. Telan kapur, telan liur.. Lelaki tersebut masih setia di tepiku.. ehh.. serious?

"Taufik.." Alieya mengetap bibir. Mata bertentang mata, hati berdegup kenyang. Alieya melarikan matanya. Dem.. Nyah laah perasaan nebes tahap cipan nihhhhhh.. Aduilaaaa.. Boleh pecah jantung aku macam nih.. Dukk.. Dab.. Duk.. Dab.. Dukk.. Dab..

"Kenapa pandang saya macam tuh sekali?"

"Haa, manada!" muka Alieya merona merah padam.. Malunyaaaa...

"haha, jom lah jalan gi sekolah sekali.." ujarnya sambil berjalan ke hadapan..

"ha, okay.." dalam hati... mati lah aku.. mati lah aku.. matilahh.. aku malu tahap dewa nih.. dem! dem! lembut lutut bagai dah nih! uwaaa...

"awak okay?" Taufik tiba-tiba berhenti berjalan dan menghadap Alieya sambil mendekatkan muka kepadanya.

"AHHHHHH!!!!!

Alieya menjerit sekuat hati.. Tiba-tiba dia tersedar...

celaka punya mimpi! gila kentang lah aku p sekolah dengan Taufik! Nampak dia je dah lemah lutut, pffttt..

Tamat!

Serious weh, orang dah tade bakat menulis! 
jiwa kering, orang y bercinta je mampu teruskan semua nih.. ahaha.. morning! =)

No comments:

Post a Comment