Tuesday, January 8, 2013

Eh, takdelah seinnocent mana, Pfft!

hi, hupdate lagi malam nih.. memang aku tak boleh fokus study laaa.. haihh. tekanan gak nih.. mudah-mudahan dipermudahkan urusan aku esok jawab exam. Amin..

Entry aku kali nih nak cover balik lah yang aku nih takde lah seinnocent nih, tak pernah date bagai.. tipu lah tuh.. hehe..

***

First time aku keluar date is dengan si pemanggil biru. kalau korang baca entri yang previous jumpa lah. tapi... ada tapi nih, aku mintak member aku teman aku. Haha.. Gila baik, aku kan? Serious aku malu ah gi lepak berdua je.. Huhuu..Date ktorang simple je haa, g  jalan2 pusing taman dah and pi pekena roti canai kat kedai mamak. Malunya bilaa teringat balik.. tapi reasons aku tulis kat blog sebab nanti karang aku dah tua aku nak usha balik blog nih.. gelak sorang-sorang betapa lurusnya aku.. hahaha.. >.<
Pastuh, through out the whole way aku memang laa taktau pasaipa aku jalan blakang dia je ha.. ah, malu aku nak jalan tepi. Last2 member aku yang jalan tepi dengan dia. Haha.. Macam aku yang teman dorang date.. Pfftt.. hahaha.. Serious lucu!

****

Second time aku keluar, err.. ni takde lah rancang mana.. Actually plan nak study je.. Aku kan budak matrik subjek bapak lahh "senang" sampai pengsan pekena sorang2.. So aku, member aku pompuan dua orang and mamat nih, g study skali.. Tak sampai sejam lebih, member aku yang pompuan tuh nak chow. nak p keluar, ada PMC kebetulan harituh. aku pun tak kesah laa... So alkisahnya tinggal aku dengan mamat tuh ja. Kita continue study bape minit, pas tuh da setel sket kitorang decide nak close the curtains kan? penat dah study lelama otak jem! Haha.. Tak habis dengan alasan otak jem aku nih.. Malam tuh ktorang on call, alah, sembang bodoh2 until one time tuh dia keluarkan statement...
"Tak boleh study berdua dengan u ni. rasa lain macam je...."
Aku mati katak jap.. eh, aku buat benda bukan2 ke tadi??? takde pon.. study je pun.. sengal! aku pun bantai lah..
"haha.. yeke? gile.."
pastuh try sembang macam biasa.. Well, aku kan pandai cover gabra.. LOL. Sejak harituh, takde dah berdua dengan sapa2.. haha..
Kalo g makan dengan dia pun, aku make sure tempat tuh public, open space! hahaha.. gila glabah aku der, cam nak cabut larik jee.. Tuhan je yang tahu!

Tapi papepun aku bersyukur Allah Swt kenalkan aku dengan dia. Well I mean, masa sakit, dia lah jaga aku. Beli ubat bagai, strepsil lah apentah.. and aku tak payah bayar sesen pon, so aku macam.. awww.. terharulahh.. Thanks u! U memang suwitt.. =)

*****

3rd time aku keluar dengan lelaki, yang ni baru date betul setelah 5 ke 6 tahun aku dok pulun bagi alasan takmo keluar. Bukan jual mahal ke apa, malu lah.. Aq nih dah laa tak cantik, gemok plak tuh, muka penuh laa dgn jerawat bagai, parut lah kejadahnya.. Memang low esteem gila.. Dia dah lah tinggi, lawa lah jugak persis artis.. Dem! Kalo budak skolah aku baca nih, konpem tau sapa.. Haha..

Ktorang plan jumpa kat Mid Valley.. Err.. malu pulak nak cita in detail nih.. Hmm.. Cte je kan.. Mintak2 lah ko tak baca mat! kalo tak malu aku.. serious! 10 tahun aku larikan diri dpd ko pulak.. hahaha.. k bai.. sambung cita.

Aku tak sure nama kedai baju tuh yang aku tunggu dia.. F.O.S kot? Dem! Debo tuh ko tak payah cakap lah kan? Ni first time aku berdua je dengan laki.. Ishh.. Tapi confirm ah aku tak bagitau dia, malu tahap cipan ah aku.. hilang ah kemachoan aku.. well basically memang aku perempuan but aku ada ego aku.. That's what i mean.. LOL! #eh, suka pulak dengan lol kn?? Pfft!

K sambung..
Sementara tengah tunggu dia, aku dalam dilemma. Should i just go before he comes or act like biasa. tak sempat decide keputusan aku, dia dah sampai.. So tarrra!!! NO OPTIONS!
Aku pun telan liur dulu, pikir sejenak.. nak blagak macho ke acane? ke biasa? wait, biasa tuh acane?
Tak keruan aku.. So ntah camne, ktorang communicate macam biasa, but serious aku malu doe keluar berdua ngan ko. Serious tak dapat kawal debar, Alhamdulillah ko tak perasan! Haha..

Kitorang gi tengok movie. Cita ape ekk.. Ironman ke apentahh? Lupe dahh.. Tapi yang confirm start2 je cita tuh dah ada kissing, celaka! Aku dah tengah malu tahap cipan time tuh kena plak part camtuh.. So aku buat2 steady takde pape hal. Biasalah tuh.. =.=''

Before ktorang gi beli movie. Pulun lah duk debat cita apa yang best! Serious haru biru aku time tuh, dengan malu dengan apentah. DEM! Kenapa lahhh aku tak macam orang lain steady je! Pfftt..
Berdoa gile taknak jumpa member skolah kat situ.. haha, seb doa aku dimakbulkan! =)

Lepas pilih cita, kitorang g McD. Eh, fyi aku dah boikot McD okay cuma time nih belum lagi.. Old story biaselahh.. Ktorang beli aiskrim oreo tuh 2 and aku mintak air teh limau ais.. Okay fyi, aku tak suka kongsi makan minum tapi dengan dia aku kongsi so nilah sejarah titik permulaan buat aku! Celaka betul pecah rekod sebab member. Tak sempat nak minum air teh limau ais tuh, dia yang minum dulu. Aku macam terkedu kat tepi.. Ohhkayyyy...

So throughout the whole movie ktorang senyap je. Aku busy layan cita.. Nak komen pun segan, so aku gigit bibir rapat2 komen dalam hati. Pungg Pangg.. Pungg.. Panggg..  Sedar2 dia dah abes belasah orea dye dah, aku nih dok terhegeh2 lagi.. So in the end, aku bagi je dia oreo aku. Lagipun sejuk sangat, aku tak tahan dah. Makan aiskrim lagilahh.. So aiskrim aku dia habiskan. Bagus betul member aku sorang nih!

Dah habis movie, kitorang keluar lah dpada tempat sejuk beku tuh and end out kat exit parking lot. Dia nak hisap rokok jap. Aku ikutkan hati memang lah, tak boleh trima orang hisap rokok depan aku.. nak mati, mati sensorang! tapi disebabkan kitorang baru jumpa lepas stahun dua berpisah aku pun senyap je lah.. #ecece, dah macam pakwe aku dah dia nih, berpisah bertemu.. bluerkk.. tett..

Lepas dah setel kerja dia which throughout the whole time tuh aku macam orang bodoh je tunggu kat tepi, ktorang g pusing2 mid valley jap. Pulun aku dok doa jangan jumpa sapa2 yang kenal. Kahkahkahh.. Gila bagus aku dulu, taknak timbulkan skandal..

Lepas pusing2 tuh, ktorang g makan kat Sushi King. Dem! time nih pun haru jugak. Aku dah biasa minum japanese tea tuh, so aku tak kesah la.. Dia nih aku rasa tak pernah kot, tuh pasal dia mintak waiter bagi dia yang panas. Dah tuh suruh aku rasa. Aku kat tepi pulun duk cakap takpe2, dia nih b'sungguh duk convince aku.. So in the end aku minum lah dpd cawan dia.. paisehhh.. (=.=)''
aku pun taktau pasaipa dengan dia je aku macam nih.. Hampeh betul!

Sambil makan ktorang sembang2 lah cita pasal dia, aku, ex-dia and sekian2.. zaman sekolah dulu.. adehh.. lama gak lah aku rasa, sampai nebes aku pun surut. Time abes makan dia nak bayar, ecewahh.. gile apa, aku bayar sendiri part aku. Dah2 tak boleh lah, aku takut termakan budi orang nih, naya!

Pas makan ktorg jalan2 lagi, dia ajak g karok, ehmm.. memang tak laa kan? aku dah push diri aku sampai limit dah harituh buat benda yang aku tak pernah, Eg, date dengan laki, sharing is caring, berdua camtuh.. aihh, dah tobat! sikit2 cukup!

Kerling2 jap dah nak pukul 7 so aku decide nak balik. Gila dah malam. Lagipun dulu parents aku garang tak berani aku keluar lama2.. Lagi2 dorang tau aku keluar dengan laki, mampus ar aku.. So itulah date aku selama 5-6 jam lepak dengan dia. Tuh la first time aku berdua je, cei~ Tuh pun dah banyak pecah rekod aku.. =.=''

Member aku perli aku cakap, indirect kiss tuh. #Celaka! mana aku tau..

*****

4th date aku, time dekat u. eh, takde lah date mana pun study date je. agagaga.. aku steady je gi sorang, dia ajak kawan dye teman.. so suwittt.. then terfikir plak, ceh~ macam aku pulak lelaki kan? ahaha.. ktorang lepak dekat library. aku ajar dye akaun. tapi serious segan gila.. banyak pulak dah jumpa member aku.. pfft! pecah rekod kat u!

*****

5th date aku nih terjadi tanpa planning okay.. Minggu tuh cuti mid sem offcourse ramai dah balik. Celaka gak cafe tutup bape hari dah.. Aku ngan member wing aku sume kebuloq, roomate pon dah balik.. Cehh.. Sensorang laa mengadu nasib dalam bilik. Nasib baik kakak wing aku nih ada motor, so ktorang pon pakat2 decide nak beli makanan kat luar. Punoh, aku malas nak g. Tapi disebabkan semua orang paksa, aku pun ikot lah.. Ekcelli aku takot naik motor nih.. kahkahkahh..

Sampai je kat sana aku dah terperasan sorang mamat nih. Ceh, cam kenal je..  Salah orang kot, so aku buat-buat biasa je. Memang semart ah lepas order makanan jumpak member. Ape lagi duduk dengan dorang lah. Kebuloq jugak kot mat tuh. Di samping lepak dengan dorang and tungguh makan, aku pun usha mamat tuh. depan mata je pon.. apalagi kann.. usha banyak kali lah jugak, masyaAllah banyak dosa mata aku nih! =.=''
Usha punya usha tiba2 teringat.. Cehh, pakngah rupanya! Dalam masa yang sama aku taknak member aku yang tengah lepak sekali tu tau, so aku cover buat2 tak tau.. Haaha, stail kan aku?

Well, tak lama lepas tuh member aku yang aku jumpak kat kedai makan tuh mintak izin balik. Bila dia balik free crystal view lah aku tengok pakngah. Ahaha.. Malu betul kalo fikir balik. Galak jugak aku bab mengusha orang nih. salah mata aku ada tahi lalat kat mata. #orang kata tahi lalat kat mata putih lambang laki mata galak. Since aku pompuan, mata galak lah kan aku nih? ntah..

Dalam hati duk bermonolog, handsome gak pakngah nih. Tapi rasa macam pendek je? ehh.. aku lagi pendek kan? adehh.. muka ala2 retis sikit, cm pak arab sket dah kebetulan dia tengah lepak dengan pak arab lagi lahh.. cuma kulit dia sawo matang je ha, tuh yang nampak dia melayu..  pastuh order ktorg dah nak siap, aku duk fikir. nak tegur ke tanak? cei.. banyak kali gak pkngah ajak jumpak. aku bukan jual mahal tapi like always lah merendah diri. memang bagus aku nih.. bluerkk.. #muntah puji diri sendiri.

So in the end, aku tegur lah dia lepas dapat makanan. kebetulan kawan dia p manatah, tinggal dia sorang. apelagi kannn.. ;p
aku ketuk meja pelan2 n cakap

" Bye, pakngah!"
pastuh aku blah.. celaka tak perangai aku! cm hape je.. aku rasa dia terkejut kot, dia balas,

"Eh, ali!" aku pusing tengok dia and senyum pastuh blah dpd scene of action.. Tapi serious aku mengaku aku nervous gilaaaa.. nampak je cool tapi serious Allah je lah yang tau perasaan aku time tuh. First time kau tegur total stranger kan, mmg ahh..

Beberapa kemudian time aku busy tengah pulun makan, dia mesej..
"Jumpa jom, tgu kat bawah!"
Dem! tak patut aku tegur dia tadi.. Menyesal seribu sesalan.

"Oke. Org tgh makan nh ha.."

"Kjap je. pkngah tgu kat bawah.. " adalah msg2 lain tapi tak perlulah detail sangat.

So aku pun turun lepas sumbat semua makanan kat mulut aku n lepak dengan dia. Gle nervous kott nk jumpa dia. Aku nih kan tah sapa2 jaa.. Pandai pon dak.. Haihh..
Dah lah malam pkul 8 ke 9 lebih entah, aku pun tak sure. Berdua pulak tuh, bawah lampu jalan y kuning tuh, dengan pokok tinggi kat sebelah.. haihh, port bahaya sihh.. Aku pulun duk doa UK tak datang. hahaha.. Sembang2 jap dengan dia, and  a few things aku notice pasal dia.

~~> mata coklat gelap, not too dark, not too light.
~~> pakai celak kot, ke tak? ntahh.. tapi rasa ye dah.
~~> kening tebal makes muka dia nampak hot stuff!
~~> kulit agak fair,  takde parut or jerawat kot.. ke aku y tak nmpk tp serious jelous.
~~> jari dia cantik, bersih je ha..
~~> tengok stail dia, simple gle t-shirt kollar n jeans biru sinsing smpai lutut, mcm baru balik sawah
~~> orang dia rendah2 je ha, comel je.. tp xdelah pendek mana.
~~> finally suara dia sangat lah kelakar. deep voice tapi takde lah deep mana, hoarse voice, serak2 basah.. err, sexy lah kott.. fuhh, banyak kan aku pinpoint dia dalam sejam- dua lebih tuh sembang.. stail tak aku.. hahaha..

****

sekarang dah takde pape dah dengan 5-5 laki nih, first guy jadik kawan je ha, 2nd guy jadik mmbe fb je, sembang pun takde, 3rd guy missing in action. tetiba lesap bawak diri, tak pelah.. 4th guy, still ada tp dalam proses mencari suri hati, mudah2an dipertemukan and 5th guy, ntah.. aku pun tak paham, senyap je ha. member aku pedajal ym aku mengayat dia, celaka tol! takpelah, aku pun tak rasa dia akan suka pompuan yang kuat mencarut #celaka nih macam aku. Lagipun, aku rasa dia pun dah jumpak buah hati dia so biarkan saja..

Yang penting, nih je ha date aku. Stail tak. Kalo kira lepak dengan member reramai date tuh, banyak lah date aku camtuh. Date gi makan durian bagai.. pfft!

Last sekali korang percaya ke tak ha??  Kalau korang percaya, memanglahhh........... Hahahahahahahahahahahahahaa..
Kbai sambung study! Penat membebel lam blog dah! =D

No comments:

Post a Comment