Saturday, December 11, 2010

Emas Vs Kaca

Hello.. Ikutkan kejap lagi aku ada exam but terasa sangat dah ni dah post.. wuhuuu~~
~*~*~*~*~*~

Topik hari ni regarding orang photocantik dan sejuk mata memandang.
Antara emas dengan kaca yang mana jadi pilihan, mestilah emas bukan tetapi dalam kes siasatan kita hari ni ialah orang.
Kita selalu membuat simpulan orang cantik ni gedik, mengada-ngada mesti dah berpunya dan macam-macam lagi tapi sebenarnya hakikatnya mereka adalah setanding dengan orang yang "sejuk mata memandang".
Kadang-kadang orang yang sejuk mata memandang ni lah tersangat bahaya, bukan sebab dorang serial killer ke tetapi sebab mulut dorang.
orang yang sedap mata memandang ni jugalah lagi "POWER!" daripada yang si cantik.
Nak tau kenapa??
 Dorang ni kaki mengumpat, kaki gosip, kadang-kadang boyfriend berpasang-pasang dalam satu masa, lepas sorang-sorang. Tambahan lagi dorang ni sungguh lah aku cakap based on experience bab mengutuk, mencarut dan maki hamun tu memang power! KALAH POWER RANGERS!!
Jadi bagi aku pandangan orang cantik lebih teruk daripada yang kurang tuh boleh ditolak bulat-bulat.
 In reality, yang kurang cantik tu la menjadi pilihan sebab lelaki susah dapat si cantik. Cuma yang buat aku runsing "korang ni kapel clash kapel clash tak rasa macam baju ke???" No offends la, ni just statement aku.
Tertanya jugak la. Jangan pula nanti korang datang serang aku. Aku budak baru nak belajar so papepun seloww.. selowww laa..
Seterusnya mengikut statistik kajian aku orang yg kurang cantik ni lah ada boyfriend keliling pinggang.
Seriously la kan, macam mana korang cepat berubah hati ek? memanglah guna istilah move on tetapi kan macam mana dengan tahap kepercayaan korang tuh? Dia topup balik ke macam maxis ke celcom ke??
Seriously weh, bagi aku ni just pandangan jangan ada yang terus anti dengan aku pulak, dalam menjalani satu perhubungan ni dia atas dasar kejujuran, kesetiaan dan toleransi.
Mungkin korang boleh label aku kuno la sebab aku bab-bab ni memang kuno teramat, YA RABB ALHAMDULILLAH! Bila clash la katakan untuk aku terima orang baru susah sangat yang teramat sangat. Dia macam duri dalam daging. Bila kau ingin buatkan sesuatu, secara tiba-tiba terbantut tatkala tercucuk duri. Itulah bagi aku,anyway.

Jadi kesimpulannya hari ni antara si cantik dan si kurang cantik, hmm.. dua-dua sama bahaya.
Ada yang sanggup buat apa saja ingin mendapatkan apa yang dihajati.
So kaum Adam berhati-hatilah yer.
Jangan disangka emas tuh tak berbahaya, sebab banyak orang terkorban sebab emas dan jangan sangkakan kaca itu mudah pecah, sebab kacalah ramai terluka..
Sekian dari aku..

No comments:

Post a Comment